Waar Moet De Overheid Echt Iets Aan Doen Qua Uitvaartverzekeringen

Posted by   Chelsea Merl   |   Categories :   Uitvaartverzekeringen

Sharing is caring!

Verbetering Van De Naleving Van Reclameverboden Van Misleidende Verkoop En Misleidend Gedrag

Reclame voor uitvaartverzekeringen is vaak emotioneel geladen en roept kijkers op om dit product te kopen om te voorkomen dat ze hun familie belasten met de financiële kosten van een begrafenis. Want wat kost een uitvaart precies?

Een Belangrijke Marketingstrategie

Overdag televisiereclame lijkt een belangrijke marketingroute te zijn voor uitvaartverzekeraars die, ondanks de richtlijnen in ASIC’s Regulatory Guide on Advertising Financial Products en Advice Services, zeer emotioneel blijven en sterk afhankelijk zijn van het oproepen van een gevoel van angst bij potentiële klanten.

Hoe Ziet Dit Er Nou Uit?

Tactieken omvatten citaten voor lage beleidsprijzen die alleen beschikbaar zijn voor een beperkte groep consumenten. Andere, zoals het vergelijken van de kosten van een beleid met de kosten van een koffie, markeren de huidige kosten van een product op een gemakkelijk herkenbare manier, zonder eenzelfde prominente rol te spelen in de manier waarop de premiekosten in de loop van de tijd sterk stijgen en wat de werkelijke kosten van het product zijn. zal over een gemiddeld tijdsbestek zijn.

Hier Heeft ASIC Andere Dingen Voor

ASIC heeft verschillende opties voor actie, waaronder een marktonderzoek om ervoor te zorgen dat uitvaartverzekeringsmarketing consistent is met de geest van de richtlijn en indien nodig juridische stappen neemt.

Waar wangedrag wordt geconstateerd, moeten oplossingen omvatten dat het bedrijf wordt verplicht om contact op te nemen met consumenten die mogelijk zijn getroffen door een volledige teruggave van het aanbod.

Waar Specifiek Op Gelet Moet Worden

Begrafenisproducten die gericht zijn op Aboriginal-consumenten zouden een hoge prioriteit moeten hebben bij een onderzoek naar misverkoop. Het lijkt erop dat consumenten niet worden gewaarschuwd dat zij misschien niet de volledige waarde van het dollarbedrag op de beleidsdocumentatie ontvangen – alleen de kosten van begrafenis (en aanverwante uitgaven), die gewoonlijk rechtstreeks naar de begrafenisondernemer gaan en niet naar de familie.

Begrijpen Deze Mensen Het Wel?

Het is ook niet duidelijk hoeveel consumenten het begrafenisgerelateerde kostenpakket (zoals wake-kosten of reiskosten) begrijpen en erover worden verteld.

Alfabetiseringsvraagstukken, gecombineerd met producten die gebruikmaken van uitsluitingen en kleine lettertjes in hun marketingmateriaal en verkooptactieken, betekenen dat Aboriginal-consumenten het risico lopen te worden misbruikt door verkopers van uitvaartproducten.

April 16, 2018

Comments are currently closed.